بانک تور ها و اطلاعات گردشگری

صفحه اصلی سایت لحظه آخر در بلاگ اسکای

بانک تور ها و اطلاعات گردشگری

صفحه اصلی سایت لحظه آخر در بلاگ اسکای

اعلام وضعیت اضطراری در ارمنستان


ارمنستان یکی از کشور های همسایه ایران می باشد که یکی از برترین مقاصد گردشگری در میان ایرانیان به شمار می آید و سالانه افراد بسیاری از ایران و سایر نقاط جهان به این کشور زیبا و تاریخی سفر می کنند، اما متأسفانه کشور ارمنستان در حال حاضر همانند سایر کشور های دنیا دچار بحران بیماری کرونا شده است، در این مقاله قصد داریم به بررسی شیوه مدیریت این بحران در ارمنستان بپردازیم، چنانچه از علاقمندان به کسب اطلاعات در این رابطه هستید در ادامه با ما همراه باشید.


آمار کرونا در ارمنستان


آمار کرونا در ارمنستان

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، کشور ارمنستان نیز همانند سایر کشور های دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده است و در حال حاضر در وضعیت بحرانی قرار دارد.

دولت ارمنستان در تاریخ 1 مارچ سال 2020 میلادی مصادف با 11 اسفند سال 1398 هجری اولین مورد ابتلا به کرونا در این کشور را اعلام کرد، شاید برایتان جالب باشد که اولین مورد ابتلا به کویید-19 در ارمنستان یک زن ارمنی بود که پیش از ابتلا به بیماری سفری به ایران داشته است، در واقع ابتلای زن 29 ساله آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور ارمنستان بود و لازم به ذکر است که در حال حاضر بیش از 290 بیمار مبتلا به کرونا در این کشور وجود دارد که در مقایسه با سایر کشور های همسایه اوضاع این کشور به طرز قابل توجهی بهتر از سایرین می باشد.



ارمنستان چگونه ویروس کرونا را کنترل می کند؟

تمامی کشور ها در حال حاضر به شیوه های مختلف در حال کنترل ویروس کرونا هستند، برخی قرنطینه اجباری، برخی اعمال محدودیت های خاص و غیره را برای محار این بیماری خطرناک در پیش گرفته اند در این میان کشور ارمنستان تصمیم به اعلام وضعیت اضطراری در این کشور گرفته و از تاریخ 16 مارس با اعمال محدودیت هایی نظیر قرنطینه شهر ها، استان ها و همچنین افراد با شرایط خاص در منازل خود با جنگ با این بیماری خطرناک رفتند گفتنی است که این وضعیت دست کم تا 14 آوریل 2020 بر کشور ارمنستان حاکم است و در صورت نیاز نیز تمدید خواهد شد، اعلام وضعیت اضطراری به معنی لغو تمامی کنسرت ها، بهترین فستیوال های ارمنستان، لغو تور های گردشگری، تعطیلی مدارس و نهاد های دولتی (تا حد امکان)، تعطیلی فروشگاه های غیر ضروری و غیره می باشد.



لغو تور های گردشگری به ارمنستان

احتمالاً می دانید که پس از اعلام وجود کرونا در کشور ایران تمامی کشور های همسایه اقدام به بستن مرز های زمینی و هوایی خود با کشورمان شدند، ارمنستان نیز از این قاعده مستثنی نبود و مرز های خود را با ایران بست.

در همین راستا تمام تور های گردشگری ارمنستان لغو شدند و گردشگرانی که تور ارمستان لحظه آخر خریداری کرده بودند، دیگر قادر به انجام سفر به این کشور نبودند، البته باید متذکر شویم که گردشگران تور ارمنستان به سادگی با مراجعه به آژانس مسافرتی مبلغ پرداخته شده خود را باز پس گرفتند، توجه داشته باشید که این تصمیم ها همگی در راستای حفظ سلامت مردم ارمنستان و همچنین مسافران ایرانی بوده است.

سخن آخر 

در آخر تیم لحظه آخر از تمامی شما هم میهنان عزیز خواهشنمد است برای گذر هر چه سریع تر از بحران کرونا و بازگشت به زندگی عادی #در_خانه_بمانید! 

گفتنیست در صورتی که از علاقمندان به حوزه گردشگری هستید، برای پر کردن اوغات فراغت خود در دوران قرنطینه خانگی می توانید به سایت لحظه آخر مراجعه کرده و به مطالعه مقالات گردشگری به روز موجود در سایت ما بپردازید، تا علاوه بر گذران وقت اطلاعات گردشگری خود را بالا ببرید.

منبع: https://lahzeakhar.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد